למידה משמעותית: פיתוח אסטרטגיות למידה ודרכי חשיבה מתחום החקר שיוטמעו במקצועות הלימוד השונים ובפעילות הבית ספרית בכללה. שינוי תפיסת תפקיד המורה וגיוון דרכי ההוראה ממעביר ידע למוביל תהליך חשיבה וחקר. הצמחת תלמיד סקרן ועצמאי הלומד מתוך חוויה, עניין וחדוות יצירה. הקניית כלים ומיומנויות, המאפשרים לתלמיד להביא לידי ביטוי את כישוריו בצורה מיטבית.
רצף חינוכי ומערכתיות: עיצוב תפישה חינוכית הרואה בגולן מרחב חינוכי אחד, בו לכל גורמי החינוך אחריות משותפת להתפתחות של ילדי הגולן ברצף מבוקר ועד ערב, מלידה ועד תום שנת שירות.
ערכים: החינוך לערכים שזור בתכניות הלימודים ומשתמש בנכסי הגולן הטבעיים כסביבת למידה בדגש על: ערכי זהות יהודית ישראלית, חינוך לקיימות ולימודי סביבה.
הכלה: עיצוב סביבה חינוכית דיאלוגית מיטבית, והרחבת יכולת הכלתם של ילדים, איתור ומתן מענים מגוונים לצרכים השונים ולאינטליגנציות המגוונות של הילד.
חינוך ומצוינות במדעים: במטרה לאפשר לבני הנוער החיים בגולן ובגליל המזרחי לפתח את הפוטנציאל הטמון בהם ללימודי חקר, מדע וטכנולוגיה ברמה הגבוהה והנגישה ביותר, פועל מיזם "גליליום" – "העשרה ומצוינות במדעים וטכנולוגיה", בשיתוף של 15 הרשויות, מכוני מחקר, אוניברסיטאות ומכללות, מעבדות ומפעלים.