למידה מגוונת

במסגרת עבודת שורשים התלמידים הגיעו לשער " הדיוקן העצמי "

יצירת סלפי
הילה קודיש מנהלת ביה"ס: הנושא נלמד כנושא רב תחומי במהלך השבועיים האחרונים- תלמידי חטיבה ז'-ח' נכנסו למבנה והמרחב "לבש" כסות של דיוקנאות . פרידה קאלו, דיוקנאות בחברה החרדית, חנוך פיבן , ואן גוך ועוד אמנים מעוררי השראה שלכולם מכנה משותף הדיוקן. התערוכה זימנה הכרות עם האמנים והזמינה את התלמידים להתנסות בציור דיוקן.
התלמידים שמעו הרצאה מרתקת מאת עמית פלס שנתנה פתיחה והשראה לנושא. שעות ה"בוקר טוב" ומעגלי ההקשבה הוקדשו בשבועות האחרונים לנושא ה"אני", כוחותיי, חולשותיי, מערכת הערכים בהם כל אחד ואחת מאמין\ה ובתרבות ישראל.
עסקו התלמידים בשאלת הזהות הישראלית .הלמידה הייתה מגוונת וחשפה את הילדים לנושא בכמה מימדים. בהמשך התלמידים חוו סדנה בה כל אחד בחר כיצד ליצור את הדיוקן של עצמו.

 

מופע שורשים כיתות ז' בית הספר אביטל

 

תלמידי כיתות ז' הגיעו לשיא בשנת השורשים: החודש האחרון הוקדש להכנות למופע התלמידים למדו את הטקסטים, עשו חזרות, למדו ריקודים, נאלצו לגלות התחשבות, איפוק וסבלנות כלפיי חבריהם , כלפיי חלוקת התפקידים, למדו לפרגן ופשוט להיות יחד. מחזור ז' לכל מי שמכיר אותו מאתגר במיוחד והחודש האחרון היה מושקע באמנויות מצד אחד ובהמון הכלה והחזקה מאידך. הילדים למדו כל כך הרבה על עצמם, על חבריהם ובעיקר על כך שתמיד השלם יותר גדול מסך חלקיו. מדי שנה אנו תוהים האם זה נכון להקדיש חודש ימים ללמידה אחרת, לא "מתוכנית הלימודים" הם מפסידים חומר תאמרנה המורות למתמטיקה... אין לי ספק כי הם קבלו שיעור בחיים האמיתיים והסיפוק הגדול ביותר הנו התוצר המרשים והמרגש בערב השורשים והכנת התערוכה המרגשת והמושקעת של עבודות השורשים של כל תלמיד ותלמיד.
מופע השורשים התבסס על סיפורי התלמידים מעבודותיהם- מסע בזמן מקום המדינה והקמת הקיבוצים, "שער עלייה" ותקופת המעברות , חיבור מזרח ומערב שכה מאפיין את מדינתנו ,החיבור לגולן וכמובן המסורת שמייחדת את התרבות היהודית ישראלית. כל אלה נכנסו בתוך מופע מרהיב, שנון, מצחיק, שמח, מקצועי ובעיקר ערכי ערכי ערכי! והורה שכתב לי לאחר המופע: המופע היה בסימן החיבור למדינה , לגולן ולמשפחה , בהפקה שלא מביישת את התאטרון הלאומי , גדוש בערכים , הומור , וכשרון של הילדים !

מוזיאון אביטל

מוזיאון אביטל
הילה קודיש, מנהלת בי"ס
נחנכה התערוכה הראשונה במוזאון "חוטים וקשרים" -תוצריהם של תלמידי כיתות ה'
בהנחיית אוצרת התערוכה אורית סורוקה.
התערוכה החדשה להתבונן באמנות עכשווית דרך פריט פשוט אותו הם מכירים מחיי
היומיום – חוט, ולגלות באמצעות האמנות משמעויות רבות ומפתיעות בפריט כה בסיסי.
כשמתבוננים בתערוכה מבינים כמה החוט, בצורתו הבסיסית, הקווית והפשוטה, יכול להפתיע.
התערוכה מזמנת חווית אמנות עכשווית, בה ניתן לראות חיבורים וקשרים אמיתיים
ומטאפוריים, והכל מבעד לאותו פריט בסיסי ומוכר.
התערוכה מציגה, באמצעות האמנות, את עולם החוטים הקושרים את חיינו, דרך חוטי תפירה,  חוטי צמר, חוטי ניילון, חוטי חשמל ועד לעולם הווירטואלי של המחשב והקשר האל-חוטי. כל החוטים הללו זוכים לטיפול אמנותי מפתיע .
כולם מוזמנים לבקר בתערוכה, לבוא להתרשם, לכתוב חוויות בספר האורחים ומשוב לתלמידי כיתות ה'.

פרויקט בית חם

בית חם

הילדים מתארחים בבתיהם של חבריהם ולומדים עליהם, בדרך בלתי פורמלית. ההורים נענו ליוזמה , פתחו את ליבם ובתיהם ואין צורך להרבות במילים - התמונות מעידות בעד עצמן.

 

קורס סיירות לתלמידי א'- ב' בית הספר אביטל

קורס סיירות לתלמידי א'- ב' בית הספר אביטל
קבלו את "חוקרי הטבע", הלא הם 22 חניכי קורס הסיירות מכיתות א-ב, שהיום חיפשו את "חוגי", סמל החוגים, שנעלם. במהלך הפעילות החניכים קיבלו מסרים מחוגי, ועליהם היה לבצע משימות שונות כדי למצוא אותו - מעבר דרך מכשול חבלים, זיהוי צמחי מרפא בעזרת חוש הריח וחציית "ביצה טובענית" על-גבי מדרכים - ובסוף כל משימה הם זכו בחלק של סמל החוגים. בסוף הפעילות חיברו החניכים את חלקי הסמל, ויצרו דגל של הקבוצה עם שמם חוקרי הטבע - יחד עם שמותיהם. הייתה כאן הנאה גדולה מלווה באתגר אישי וקבוצתי, שהבליט תכונות מנהיגות בחלק מהילדים, יחד עם יצירתיות וכושר אלתור. ברצוני להודות לתלמידי שכבה ח' שמלווים את הקורס. נוצרה כאן קבוצה איכותית, עם עניין רב בנושאי טבע וסביבה, ושצבר הרבה חוויות מאתגרות ומשמעותיות במהלך השנה.

"גולן" עם הגולן

 

 

כיצד נפגשו להם אלי מלכה, לוחמי מלחמת יוה"כ וסוחר יהודי מגמלא מלפני כמעט 2000 שנה?
בשבוע שעבר, חגגו בני כיתה ו' מבית ספר "גולן", את מסיבת הסיום והפרידה מבית הספר, בנוכחות קהל ההורים, מורים ומוזמנים נוספים. כמו כן, כיבד את האירוע, מנהל בית הספר לשעבר וראש מחלקת החינוך- מר חגי סמט.
האירוע נפתח בדברי מנהלת בית הספר נעה רוזן, נציג ההורים גולן אליסף ותלמידי כיתה ה' שברכו את הבוגרים. לאחר הברכות, תלמידים שונים, ביטאו את כישרונם המוסיקאלי ב'במה פתוחה', בה ליוו בנגינה את האוכל ואת התערוכה מפרי יצירתם של התלמידים בהובלת, המורה דורית בן ישר, המורה למלאכת עץ ואומנות.

לקריאה נוספת בנושא

מצפה גולן- בי"ס ירוק מתמיד

מצפה גולן- בי"ס ירוק מתמיד


דלית דויטש, בי"ס מצפה גולן
בית הספר שלנו שוקד מזה שנים על הטמעת המודעות והאמונה בקרב תלמידינו, כי פיתוח בר קיימא הוא תפיסת עולם מוסרית המאמינה ביכולת האדם לפתח את סביבתו, יחד עם שימור משאבי הטבע וערכי הטבע, כך שיהיה אפשר לקיימם לאורך זמן למען הדורות הבאים.
בשנתיים החולפות נבחרה מועצה ירוקה, בה היו חברים כ-15 תלמידים מכיתות ג'-ח'. הצוות הנבחר שם לעצמו מטרה להרחיב ולהעמיק בפעילויות למען סביבה מקיימת יותר, וזאת מתוך אמונה שילדים המתנסים בחוויות של התנהגות מקיימת בבית הספר, יכולים להיות סוכני שינוי בעלי השפעה במשפחתם ובקהילה, ולהוביל תהליכים בעלי חשיבות לסביבה.

לקריאה נוספת בנושא

פסטיבל שיר עברי ונגינה בבית הספר "מצפה גולן"

פסטיבל שיר עברי ונגינה בבית הספר "מצפה גולן"
דר' רבקה מרום, המורה לשיר עברי
רכזת המוזיקה של בית הספר "מצפה גולן".
"חתירה למשמעות בחיים ולמידה משמעותית, זה אותו דבר" אמר דר' שמעון אזולאי. ומהי המשמעות בחיים שעליה כתב? עשייה, פומביות והדהוד. כשאנחנו יוצרים סביבה לימודית עלינו לחשוב על המשתמע מדעית מאינטראקציה שבין הסביבה לאותו אדם (התלמיד) שהוא ורק הוא, המטרה שלנו בחשיבה על יישום למידה משמעותית.
עלינו לתת את הדעת על מקומו של הפרט בחברה וקשרי הגומלין ביניהם. על הכרת הזולת ומתן כבוד לתרבותו, לדעותיו ולאורח חייו (סובלנות לאחר). הכרת הסביבה במובן הערכי, כדי לחזק את זיקת הלומד והקשר בינו למקום שבו הוא חי וגדל. השתתת יסודות ראשונים לחיו בחברה דמוקרטית.
 
לקריאה נוספת בנושא

תפילה -בי"ס שורשים


 
כתבה: נורית טורנהיים
בקצה מושב נטור, על שפת המצוק, עומד בית חינוך "שורשים" המגשים בהווייתו את נשמתה של ההתיישבות בגולן – מצד אחד, חיבור עמוק לטבע ולאדמה ומצד שני, חיים משותפים של כל גווני העם היהודי, דתיים וחילוניים, על גווניהם השונים.
במשך שנות קיומו המעטות של בית הספר, אנו מנסים למצוא את הדרך לחנך את ילדינו בדרך שתכיל ותחבר את מגוון המשפחות המהוות את קהילת שורשים.
לקריאה נוספת בנושא

קבלת סידור כיתה ג'- בי"ס שורשים

 
 
כתבה: יפעת אורנשטיין, אמא
ביום שישי האחרון חגגו ילדי כיתה ג' את מסיבת קבלת הסידור. למרות ההרגל לקבל את הסידור בכיתה א', בחרה מחנכת הכיתה, ליאור מרגלית, להמתין ולבחור את הזמן הנכון ביותר והשלם ביותר לקבלת הסידור.
ההמתנה הארוכה הפכה את החוויה למרגשת עוד יותר. התכנסנו כולנו, הורים, ילדים וצוות בית הספר, בבית הכנסת העתיק באום אל קנטיר. חווינו יחד את החיבור בין הווה לעבר ובין מסורת וחדשנות.
הישיבה בבית כנסת הסטורי שהוא חלק ממספר בתי כנסת עתיקים שנמצאו בגולן ובין ההתיישבות החדשה בגולן שאליה אנו שותפים היה מעצים ביותר. הילדים התפללו את התפילה שאותה הם מתפללים בכל בוקר בבית הספר וההורים הצטרפו לתפילה מלאת השירים בשמחה.
רגע קבלת הסידורים עם העטיפות המקושטות שהכינו ההורים היה מרגש מאוד גם לילדים וגם להורים.
גם טפטוף קל של גשם שהופיע פתאום וארוחת הבוקר הקלה שהמתינה לנו לסיום הוסיפו לשמחה ולהרגשה החגיגית.
בשם ההורים והילדים אנו מודים מאוד לליאור ולשאר הצוות על בוקר מרגש מאוד ומרומם!