התכנית בנויה כרצף של 30 שיעורים בשנה בכל יום ג' במשך 4 שעות אקדמיות. התלמידים מאותרים ע"י תהליך מורכב ומתקבלים לתכנית רב שנתית. התכנית חוברה בהתאם למתווה הליבה של חזון טיפוח תלמידים מצטיינים באמנויות כפי שנוסח על ידי האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך.
בכל הקורסים הנושאים נלמדים ברמה גבוהה תוך שאיפה לרמת חשיבה מופשטת גבוהה, יצירתיות לצד הקניית כלים ומיומנויות טכניות.
בתהליך הלמידה השוטף בסדנאות ניתן דגש על תהליכי עבודה תוך ויתור על המושגים "יפה ו"נכון" לטובת "מעורר מחשבה" ו"רגש", "משקף אותי כיוצר "ועוד. זהו תהליך חינוכי מורכב, דווקא משום שהתלמידים מגיעים כמצטיינים בתחום האמנויות והם נדרשים לוותר לרגעים ,במיוחד בהתחלה על המקום הבטוח ולהתנסות. ויתור המאפשר את קבלת הפער בין התכנון המקורי של העבודה כפי שהיא נרקמת בדמיונו של כל תלמיד לתוצר הסופי ומציאת היתרונות האינסופיים הגלומים בנכונות לצאת למסע פנימי בלתי מחייב. צוות המורים מנסה לחזק יכולות של התפתחות, חקר, התבוננות וביטוי אישי. הדגשת תהליכי העבודה והחשיבה באים לידי ביטוי גם בטרמינולוגיה בעת מתן המשובים. מתן משוב לעבודה זו תרבות הנרכשת בסדנאות התורמת לתלמידים הן להבנת עומק של עבודתם והן לאיכותם כצרכני אמנות.